Obicie lakierowe i inne problemy – bagażówka

sky-170968_960_720W celu ustalenia typu obicia lakierowego poddawanego modernizacji, trzeba ściereczką przemokniętą w rozcieńczalniku nitro przetrzeć powierzchnie lakieru w niewiele dostrzegalnym miejscu karoserii. Gdy ściereczka. zabarwi się, a osłonka lakieru po tym przetarciu zmatowieje, jest to dowodem, że eksplorowane pokrycie zostało wykonane z materiałów wspartych na lepiszczu nitro względnie akrylowym – termoutwardzalnym. Jeżeli przeciwnie zaś ściereczka zostanie czysta, a powierzchnia lakieru nie ulegnie dowolnym metamorfozom innymi słowy, iż obicie zostało utworzone z emalii melaminowych piecowych (ftalowych). Biorąc pod uwagę stosunkowo mały stopień niedociągnięcia powłok bagażówek (zmiany nastały zaledwie na powierzchni lakieru) operacja ta może być (w wytłumaczonych przypadkach) przeprowadzana na świeżym powietrzu, przy właściwej aurze, albo w warunkach garażowych, jeśli garaż jest zaopatrzony w właściwą wentylację i źródło- sprężonego powietrza.

Przy zniszczeniu wymalowań potomnego poziomu promuje się skasowanie starego zestawu malarskiego aż do podłoża, we wszystkich miejscach ze śladami rdzy na bagażówce. Wsparcie to jest właściwe jedynie w wypadku umiejscowienia się punktów korozji na obrzeżach błotników i bagażnika ze względu na to, że powłoka lakierowa w tych otoczeniach jest w największym stopniu narażona na działanie niszczycielskie substratów automatycznych, jak choćby obtarcie czy odbicie. Występowanie punktów korozji w tych miejscach jest w takim przypadku zjawiskiem normalnym nawet przy dobrym stanie pozostałej części wymalowania. Natomiast w przypadku, gdy korozja punktowa znajduje się w innych miejscach, a nade wszystko na grzbietu, a więc w miejscach stosunkowo mało narażonych na funkcjonowanie bezrefleksyjnych czynników destruktywnych, nie ma nigdy pewności, czy skutkiem tego nie ma się zarówno do czynienia ze zjawiskiem rdzy podpowłokowej; wypada w tym przypadku usunąć stare wymalowania z całych powierzchni (elementów), na których wystąpiły skupiska korozji.

Bagażówki mają skomplikowaną powłokę

Tak w takim przypadku przy zniszczeniach starzeniowych pokrycia do stopnia drugiego, renowacja powłok bogatych nadwozia polega na: wymianie pełen pokrycia w tamtym miejscu, gdzie ślady rdzy są widoczne í tam, gdzie istnieją podejrzenia, że mogła rozcapierzyć się korozja podpowłokowa, skasowaniu skredowanej i nałożeniu posiłkowej powłoki na następnych gelementach karoserii. Pokrycie malarskie bagażówki ze śladami korozji zamiata się chemicznie (jeśli powierzchnie skorodowane są dosyć duże) ewentualnie mechanicznie (jeśli detale pokrycia przydzielone do zdejmowania są niewielkie), a w następnej kolejności z podłoża zamiata się rdzę za sprawą odrdzewiaczy chemicznych, względnie mechanicznie za pomocą szlifierek. Z uwagi na konieczność pobierania pełen pokrycia lakierowego na większe kawałki nadwozia, renowacja powłok bogatych, popsutych do pułapu pozostałego, jest tokiem powikłanym i winna być bez wyjątku przetwarzana przez rzeczoznawców, w stosownie zaopatrzonych warsztatach czy stacjach.

Pomoc drogowa

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *