Tam gdzie nie docierają taxi bagażowe

W następnej kolejności będzie się użyczać też ciąg nowych złóż podmorskich. Dziś nie ulega kwestii, iż kontestowania topniejacym lodowcem Arktyki znajduja się wielgachne złoża ropy naftowej. Technologicznie eksploatacja nie przedstawia sporego ambarasu, bo platformy wydobywczo – załadunkowe mogą działać dodatkowo w warunkach podbiegunowych. Trzeba dostrzec, iż tam, gdzie to osiągalne, transport ropy i gazu będzie się odbywał rurociagami. Wzorcem może tutaj być rosyjsko-niemiecki gazociąg Nord-Stream przebiegający pod dnem Bałtyku. Szkoda zaledwie, że polska z powodu nieporadności wierchuszek politycznych z niego nie korzysta.

Nie wypada natomiast przypuszczać, iż pojawią się inne większe rudowce czy rudowęglowce, bo wleczona statkami ruda jest tak mozolna, że rzeczywiście muszą to być statki o nadzwyczaj żywej, żelaznej strukturze. na pewno nagminnie spore fale oceaniczne przełamały i zatopiły w samej rzeczy rudowce. Natężanie wielkości tych statków musiałoby nieuchronnie prowadzić do wzmocnienia wytrzymałości, a więc raz po raz grubszego poszycia, solidniejszych wręgów itd.. To się nie wynagradza, w obecnej chwili optymalne wielkości są jak gdyby wartościa graniczna. Kontenerowce przeciwnie zaś mają przed sobą spore perspektywy.

indexBędzie się budować większe chociażby 600-800 tysięczniki, bo otwiera się nowa droga nadmorska. Nie przez Kanał Panamski, bo tu powiększenie śluz po prostu się nie opłaca. Również nie dookoła cypla Horn, bo tutaj raczej nie trzeba oczekiwać, że fale z upływającym czasem będą mniejsze. Mniej niż pisaliśmy, ustępują w sposób naturalny, niestety nie bez współudziału ludzkiej cywilizacji, lody Arktyki. Tutaj w samej rzeczy otwierają możliwości normalnej żeglugi poprzez Cieśninę Beringa. Tam także i dzisiaj pływają statki, lecz prawie w przedsiębiorstwie lodołamaczy, co w jednym rzędzie uwarunkowań technicznych również przydarza się bardzo kosztowne.

Jeżeli Cieśnina Beringa tudzież okrywające ją wody będą nie najgorzej wolne od lodu, będą pływać tamtędy przeważnie kontenerowce, ale dodatkowo częściej niż do tego czasu spore tankowce i inne statki. Czy będą nowe typy statków? Prawie ciężko spekulować, bo takowe, branżowe już istnieją. Na sto procent rozłoży się, lecz zaledwie troszkę żegluga promowa. Między obok blisko portami nie się opłaca przeładowywać materiałów, wskutek tego promy automobilowe będą w podobny sposób jak i dawniej czymś normalnym. Pewną nowiną mogą być przeciwnie zaś wodno-ziemne obszerne poduszkowce, wyjątkowo w rejonach, gdzie brak głębokowodnych portów.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *